27 Şubat 2014 Perşembe

Şık Peçetelik Yapımı


Peçetelikler benim için bir yemek masasını olmazsa olmazıdır. Şık bir peçetelikle tamamlanmamış bir yemek masası benim için eksik demektir. Çünkü yemekte ne yediğiniz kadar nasıl bir masaya oturduğunuz da önemlidir. En azından benim için :) 


Uzun peçetelik arayışlarımın ardından istediğim gibi bir şey bulamamanın verdiği hırsla dantelden ilk peçeteliklerimi yaptım. Uzun süre dantel olanları kullandıktan sonra bir değişikliğe ihtiyaç olduğunu düşünerek başka ne yapabilirim arayışına girdim ve bugün burada size anlatacağım peçetelikler ortaya çıktı. 


Tabi ki öncelikli olarak Eminönü'nden tedarik edilmesi gereken malzemeler mevcuttu. Bu peçetelikleri yapabilmek için ihtiyacınız olan malzemeler makas, ince keçe, ara dantel (yani her iki kenarının da şekilli olması gerekiyor) ve soğuk silikon. 




İlk iş olarak hangi kalınlıkta bir peçetelik istediğinize karar vererek şeritler halinde keçeyi kesmeniz gerekiyor. Şerit halinde kestiğiniz keçelerin uçlarını yine genişliğine siz kendiniz karar vererek soğuk silikonla yapıştırıyorsunuz. Burada önemli olan mevzu dantelin uzunluğunun keçeden yarın santim daha fazla olması. Daha sonra danteli üzerine dolayarak dantelin uçlarını da birleştiriyoruz. 



Alt zemini hazırladıktan sonra sıra klasik bir fiyonk yapımında. Bu tamamıyla sizin el becerinize kalmış bir durum. Yaptığınız fiyongu yuvarlak zeminin üzerine yapıştırdıktan sonra tam ortasına istediğiniz taşı ya da malzemeyi yapıştırarak kullanıma hazır hale getiriyoruz. 




Ben bu peçeteliklerin neredeyse her renginden yaptım ancak başkaları için hazırlamaktan henüz kendim için bir set yapamadım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder